‘ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ,ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ’ - Radha Burnier
(Τον Ιούλιο 2008 διεξήχθησαν οι παγκόσμιες εκλογές της Θεοσοφικής Εταιρείας, οι οποίες επαναλαμβάνονται κάθε επτά χρόνια. Η αδελφή μας κ. Radha Burnier εξελέγη εκ νέου Παγκόσμια Πρόεδρος λαμβάνοντας το 66,4%
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΘΕΟΣΟΦΙΑΣ - Γεώργιος Σιβρής
(Ομιλία στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Σχολής της Θεοσοφίας στην Αθήνα, τον Οκτώβριο 2006)
Πριν αποφασίσω να δώσω αυτό τον τίτλο, στοχάστηκα επί μακρόν επάνω στην εξής δήλωση του Κρισναμούρτι:
«Το μέσον είναι ο σκοπός, και το σωστό μέσον οδηγεί στη σωστή κατάληξη»,
ΑΣ ΖΗΣΟΥΜΕ ΩΦΕΛΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ - Linda Oliveira
(Στις αρχές Ιουλίου 2009, η Θ.Ε. εν Ελλάδι είχε την τιμή να φιλοξενήσει στην Αθήνα την Παγκόσμια Αντιπρόεδρο της Θ.Ε., κ Linda Oliveira με τον σύζυγό της κ. Pedro Oliveira. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, η κ. L.Oliveira έδωσε συνέντευξη στον εκδότη κ.Στέφανο Ελμάζη
‘ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ’ Το νόημα της μυστικότητας στις μυητικές λατρείες - Σταύρος Οικονομίδης
(Καθηγητής αρχαιολογίας)
Εκλαμβάνοντας τα Μυστήρια της Ελευσίνας ως πρότυπο μυστηριακής λατρείας, με κυρίαρχα στοιχεία μυητικών δρώμενων στον αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό κόσμο,
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΤΥΠΟΙ ΣΤΟΝ ΜΟΥΡΑΓΙΕΦ - Ελένη Κατσάκη
(Ομιλία στη Θεοσοφική Εταιρεία, Νοέμβριος 1998)
Ο Άνθρωπος μιλώντας για τον εαυτό του λέει: Εγώ.
Είναι η πιο αινιγματική, ίσως και η πιο αόριστη λέξη της ανθρώπινης γλώσσας. Πραγματικά, μιλώντας για το σώμα του ο άνθρωπος χρησιμοποιεί το τρίτο πρόσωπο. Και όταν μιλάει για την ψυχή του, πάλι το τρίτο πρόσωπο χρησιμοποιεί.
ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ - Παναγιώτης Βλαχόπουλος
Η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, η ενδόμυχη τάση για το ωραίο και το αληθινό, οι πνευματικές του ανησυχίες είναι προνόμιο αλλά και μαρτύριο. Και όμως, από την εποχή του πνευματικού ανθρώπου, η αγωνία του για το άγνωστο και στη συνέχεια για τη γνώση, είναι οι αγώνες χωρίς τέλος που προσδιορίζουν την αξία του.
O ΠΟΘΟΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑ - Παναγιώτης Βλαχόπουλος
Ο άνθρωπος έχει μια ενδόμυχη τάση να βάζει τα πράγματα σε κάποια τάξη για να πάρει το μονοπάτι από το σκοτάδι στο φως. Αν αναλύσουμε κάθε βήμα της ζωής μας, θα δούμε ότι αυτή η τακτοποίηση πολλές φορές γίνεται ασυνείδητα. Δημιουργήσαμε ιδεώδεις ιδιότητες με αριθμούς και σχήματα. Έπειτα, με εκείνες ξεκινήσαμε και πήραμε το δρόμο για την παντοδυναμία. Ο Λέσιγκ είπε:
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ - Ιφιγένεια Κασταμονίτη
«…Το πρόβλημα όλων των ασθενών μου πάνω από τα 35, ήταν η εύρεση μιας θρησκευτικής άποψης για τη ζωή. Κανένας από εκείνους που ΔΕΝ ανέκτησαν τη θρησκευτική τους άποψη, ΔΕΝ θεραπεύτηκε αληθινά. Αυτό, βέβαια, δεν έχει σχέση με τη συμμετοχή τους σε κάποια ιδιαίτερη θρησκεία ή εκκλησία…»
Κ. Γιούνγκ. (Α 11, παρ. 909)
Γνώση Θανάτου - Σταύρος Οικονομίδης (Καθηγητής Αρχαιολογίας)
Ασφαλώς σε πολλούς ο τίτλος φαντάζει αδιανόητος και ίσως ακόμη και ειρωνικός. Ωστόσο οι περισσότεροι φροντίζουμε να αποφεύγουμε να αφιερώνουμε τον καθημερινό μας χρόνο για να μελετήσουμε το Θάνατο. Πόσο μάλλον να αντιληφθούμε την αιτία ύπαρξής του και βεβαίως την όποια σχέση του με τη ζωή. Υπάρχει άραγε κάποια αμφίδρομη σχέση
SAMUEL LIDDEL MCGREGOR MATHERS O ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ ΜΑΓΟΣ - Γιώργος Αρώνης
«Σεβόμουν τον Mathers περισσότερο από κάθε άλλον άνθρωπο» AllanBennett
Στα χνάρια του μύστη
Στο Hackney του Λονδίνου της 8ης Ιανουαρίου του 1854, ο Samuel Liddel McGregor Mathers, μια από τις θρυλικότερες μορφές του Δυτικού Αποκρυφισμού, γεννήθηκε στο αφιλόξενο και παράξενα θολό περιβάλλον του κόσμου μας.
ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΑΜΑΝΟΙ - Μαίρη Ζωγράφου
Στον τίτλο του θέματος θα έπρεπε ίσως να είχε μπει ένα ερωτηματικό. Γιατί το ερώτημα είναι: Μπορούμε να μιλάμε για αρχαίους Έλληνες σαμάνους;
Η λέξη Σαμάν, που σημαίνει μάγος-θεραπευτής, προέρχεται από τη Σιβηρία όπου ζουν πολλές φυλές και ασκούν το σαμανισμό ακόμη και σήμερα. Οι ανθρωπολόγοι χρησιμοποιούν τον όρο αυτό για να περιγράψουν ένα φαινόμενο που είναι διαδεδομένο σε ολόκληρο τον κόσμο. Βόρεια και νότια Αμερική, βόρειο άκρο της Ευρώπης,
Γνώση Θανάτου - Σταύρος Οικονομίδης (Καθηγητής Αρχαιολογίας)
Ασφαλώς σε πολλούς ο τίτλος φαντάζει αδιανόητος και ίσως ακόμη και ειρωνικός. Ωστόσο οι περισσότεροι φροντίζουμε να αποφεύγουμε να αφιερώνουμε τον καθημερινό μας χρόνο για να μελετήσουμε το Θάνατο. Πόσο μάλλον να αντιληφθούμε την αιτία ύπαρξής του και βεβαίως την όποια σχέση του με τη ζωή. Υπάρχει άραγε κάποια αμφίδρομη σχέση μεταξύ ζωής και θανάτου, ή μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε μια ευθεία
ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ - Μιχαήλ Γρηγορίου
Ο 17ος αιώνας σφράγισε τόσο την μέγιστη άνθηση της αλχημείας όσο και την πτώση της. Το κίνημα του επονομαζόμενου «Διαφωτισμού» καλλιέργησε τις ανθρωπιστικές, ορθολογικές και υλικές αντιλήψεις στον κόσμο, που υποστηρίχθηκαν από τη σύγχρονη επιστήμη έχοντας ως βάση, κατά έναν ειρωνικό τρόπο, το έργο των αλχημιστών.
ΔΡΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ - Marcos Luís Borges de Resende
Από πού έρχεται η ανάγκη μας για δράση; Από ποιο επίπεδο ή κέντρο της ύπαρξής μας; Από κάποια συναισθηματική παρόρμηση, έλξη ή απώθηση; Από ένα νου γεμάτο καλοζυγισμένες σκέψεις και προσωπικό συμφέρον; Είναι αδύνατο να μιλήσουμε για δράση χωρίς αντίληψη του εαυτού μας, χωρίς αυτογνωσία.